«Територіальна громада міста Дніпропетровська» не
зареєстрована – відповідь Державної казначейської служби (документ)
Саме з таким формулюванням, напередодні двадцятої річниці Дня
Конституції України, ми отримали відповідь на наш інформаційний запит від
Головного управління Державної казначейської служби України у Дніпропетровській
області: «станом на 24.06.2016 в Єдиному реєстрі розпорядників бюджетних коштів
та одержувачів бюджетних коштів юридична особа «Територіальна громада міста Дніпропетровська» не
зареєстрована, і відповідно в ГУ Державної казначейської служби України у
Дніпропетровській області не обслуговується».
Надаємо зміст запиту та офіційну відповідь:
Головне Управління
Державної
казначейської служби України
у Дніпропетровській області
49000 м. Дніпропетровськ
вул. Челюскіна, 1,
Голова ДМГО Скобліков
Дмитро Володимирович
Запит
про надання публічної інформації за Законом
України
"Про доступ до публічної
інформації"
В Україні визнається і гарантується місцеве самоврядування (ст..7. КУ),
яке є правом територіальної
громади самостійно вирішувати
питання місцевого значення в межах Конституції та законів України (ст..140.
КУ).
Відповідно
до Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» (від 21.05.1997
№ 280/97-ВР) первинним суб’єктом місцевого самоврядування, основним
носієм його функцій і повноважень є територіальна громада села,
селища, міста (ст..6):
В
загальних положеннях зазначено, що територіальна
громада – це жителі, об'єднані постійним проживанням у межах села,
селища, міста, що є самостійними адміністративно-територіальними
одиницями, або добровільне об'єднання жителів кількох сіл, що мають єдиний
адміністративний центр:
адміністративно-територіальна
одиниця - область, район,
місто, район у місті, селище, село.
Як
зазначено в статті 2., цього закону, місцеве
самоврядування в Україні - це гарантоване державою право. Місцеве
самоврядування здійснюється територіальними громадами.
Територіальні
громади села,
селища, міста безпосередньо або черезутворені ними органи
місцевого самоврядування управляють
майном, що є в комунальній власності; затверджують програми соціально-економічного
та культурного розвитку і контролюють їх виконання; затверджують бюджети
відповідних адміністративно-територіальних одиниць і контролюють їх виконання;
встановлюють місцеві податки і збори відповідно до закону (ст. 143. КУ).
Згідно
статті 16. Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», всі органи
місцевого самоврядування, що становлять єдину систему місцевого
самоврядування в Україні, визначену статтею 5. цього закону, мають бути
юридичними особами: „Органи місцевого самоврядування є юридичними
особами і наділяються цим та
іншими законами власними повноваженнями, в межах яких діють самостійно і несуть
відповідальність за свою діяльність відповідно до закону”.
В
статті 60., зазначено, що територіальним
громадам сіл, селищ, міст,районів
у містах належить право
комунальної власності на рухоме і нерухоме майно, доходи місцевих бюджетів,
інші кошти, землю, природні ресурси, підприємства, установи та організації, в
тому числі банки, страхові товариства, а також пенсійні фонди, частку в майні
підприємств, житловий фонд, нежитлові приміщення, заклади культури, освіти,
спорту, охорони здоров'я, науки, соціального обслуговування та інше майно і
майнові права, рухомі та нерухомі об'єкти, визначені відповідно до закону як
об'єкти права комунальної власності, а також кошти, отримані від їх відчуження.
Відповідно
до статті 2., Бюджетного кодексу України (ВР № 2456-VI від 08.07.2010) бюджет –
це план формування та використання фінансових ресурсів для забезпечення завдань
і функцій, які здійснюються відповідно органами місцевого самоврядування
протягом бюджетного періоду.
Бюджети
місцевого самоврядування – це бюджети територіальних громад сіл, їх об'єднань, селищ, міст (у тому числі районів у містах), бюджети
об’єднаних територіальних громад, що створюються згідно із законом та
перспективним планом формування територій громад.
Відповідно
до статті 5., цього документу, бюджетна
система Українискладається з державного бюджету та місцевих бюджетів. Місцевими бюджетами є бюджет Автономної Республіки Крим, обласні,
районні бюджети та бюджети місцевого
самоврядування. Бюджетами
місцевого самоврядування є бюджети територіальних громад сіл, їх об'єднань, селищ, міст (у тому числі районів у містах), бюджети
об’єднаних територіальних громад, що створюються згідно із законом та
перспективним планом формування територій громад.
Відповідно
до пункту 1 Положення про Державну казначейську службу України (документ №
215-2015-п від 15.04.2015) Державна казначейська служба України (Казначейство)
є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і
координується Кабінетом Міністрів України через Міністра фінансів і який
реалізує державну політику у сферах казначейського обслуговування бюджетних
коштів, бухгалтерського обліку виконання бюджетів.
Згідно
пункту 4 цього Положення, Казначейство відповідно до покладених на нього
завдань та в установленому законодавством порядку, забезпечує казначейське
обслуговування бюджетних коштів на основі ведення єдиного казначейського
рахунка, відкритого у Національному банку, здійснює розрахунково-касове
обслуговування розпорядників та одержувачів бюджетних коштів, здійснює
відкриття і закриття рахунків в національній валюті, проводить операції на
рахунках, формує та видає виписки з рахунків, здійснює розподіл бюджетних коштів
між державним бюджетом, бюджетами Автономної Республіки Крим, областей, мм.
Києва та Севастополя, між місцевими бюджетами, а також між загальним та
спеціальним фондами бюджету відповідно до нормативів відрахувань, визначених
бюджетним законодавством, і їх перерахування відповідно до законодавства,
проводить відповідні розрахунки між державним та місцевими бюджетами, між
місцевими бюджетами, а також між учасниками бюджетного процесу та суб’єктами
господарювання, здійснює відкриття, закриття та обслуговування рахунків у
системі електронного адміністрування податків, управляє наявними фінансовими
ресурсами, що консолідуються на єдиному казначейському рахунку, веде
бухгалтерський облік операцій з виконання державного та місцевих бюджетів та
таке інше.
Казначейство
здійснює свої повноваження безпосередньо та через утворені в установленому
порядку територіальні органи.
Казначейство
є юридичною особою публічного права, має самостійний баланс, печатку із
зображенням Державного Герба України та своїм найменуванням, власні бланки,
рахунки в Казначействі і банках.
Враховуючи
все вищезазначене та керуючись ст.140-143 Конституції України, ст.2 та
ст. 316-318 Цивільного кодексу України та ст. 3, 4, 5, 19, 20 Законом
України "Про доступ до публічної інформації", ст. 5, 9,
28, 29, 32, 33 Закону України “Про інформацію”, з метою особистого
ознайомлення та подальшого використання даної інформації в суді,
Прошу:
1. Впродовж
визначеного законом строку надати вичерпну інформацію відносно того, чи
зареєстрована і обслуговується в головному Управлінні Державної казначейської
служби України у Дніпропетровській області юридична особа „Територіальна
громада міста Дніпропетровська”.
2.
Якщо зареєстрована і обслуговується – надати виписку про її
відповідні реквізити;
3. Відповідь
надіслати у письмовому і електронному вигляді на
вищезазначену поштову адресу та електронну адресу: zakondie@ukr.net
Зміст
відповіді на запит публікуватиметься на сайті «Громадянська
дія» http://grajdanskoedeistvie.blogspot.com та «БАГНЕТ НАЦІЇ»:http://bagnetnacii.blogspot.com
З повагою,
Скобліков
Д. В.
Опублікував: Дмитро Скобліков.
Комментариев нет:
Отправить комментарий