МЕТА – ЄДНАЄ! ЦІЛЬ, ДОДАЄ НАСНАГИ! НІЧОГО ЩЕ НЕ ВТРАЧЕНО! СЛАВА УКРАЇНІ! СЛАВА НАЦІЇ!

МЕТА – ЄДНАЄ!  ЦІЛЬ,  ДОДАЄ  НАСНАГИ!  НІЧОГО  ЩЕ  НЕ  ВТРАЧЕНО!   СЛАВА  УКРАЇНІ!   СЛАВА НАЦІЇ!

суббота, 25 июня 2016 г.

НАЖАЛЬ ЄДИНИЙ ТА ЗАКОННИЙ ШЛЯХ ДО ВСТАНОВЛЕННЯ НАРОДОВЛАДДЯ.

ОСН – КРОК ДО СТВОРЕННЯ ТЕРИТОРИАЛЬНОЇ ГРОМАДИ

    Первинним суб’єктом місцевого самоврядування, основним носієм його функцій і повноважень є територіальна громада міста (ст. 6 ЗУ «Про місцеве самоврядування в Україні»). Формування територіальної громади має початися з навчання громадян основам самоорганізації, створення ініціативних груп, а потім громад мікрорайонів та районів. Члени громад мікрорайонів обирають свої представницькі органи влади − органи самоорганізації населення (ОСН).
     Будинковий комітет – це орган самоорганізації населення, діяльність якого регламентується законом України “Про органи самоорганізації населення” та Законом України «Про місцеве самоврядування в Україні». В статті 1 Закону про самоврядування зазначено, що ОСН – це представницькій орган влади, що створюється частиною жителів, які тимчасово або постійно проживають на відповідній території в межах села, селища, міста і якій може бути створений в межах будинку (кількох будинків) для вирішення завдань, передбачених вищезазначеними Законами, Положенням про будинковий комітет та статутом територіальної громади міста, (якої як юридичне обличчя публічного права, стосовно Констітуції України, поки ще просто не існує, мабуть випадково).
    Окремим чиновникам від влади, які намагаються проігнорувати існування ОСН та зменшити значення цього об’єднання і роблять ставку лише на майже примусове створення ОСББ, нагадую, що відповідно до п.1 Ст.5 Закону про самоврядування, будинкові комітети відносяться до системи місцевого самоврядування і вправі приймати участь у будь яких перетвореннях і утвореннях в житті громади міста. А саме важливе,  що прийняте рішення створеного ОСН  за Конституцією та законами України обов’язкове к виконуванню усіма суб’єктами господарювання не залежно від форми управління, які знаходяться на території дії ОСН, якщо рішення не заперечує діючому законодавству України – зрозумійте на кінець це ж величезна зброя, яку народові треба опанувати і як єдиному джерелу влади в Україні перетворити в життя громадян.
  Зокрема разом із депутатами, зауважте, саме разом з депутатами, представляти інтереси жителів будинку у міській раді та її виконавчому комітеті, місцевих органах виконавчої влади, вносити у встановленому порядку пропозиції до проектів місцевих програм соціально-економічного і культурного розвитку та проектів міського бюджету, а також здійснювати контроль за якістю надаваних громадянам житлово-комунальних послуг та за якістю проведених у житлових будинках ремонтних робіт.
     Комітет може долучатися до планування забудови території, шляхом участі в обговоренні проектів містобудівної документації; може лобіювати перед міською радою та міським головою питання про відкриття нового, або закриття магазину, надання соціальної допомоги мешканцям, введення нового чи відміну наявного транспортного маршруту, відкриття школи, дитячого садка, молодіжного клубу, спортивної секції, ремонт та реконструкцію комунальних мереж або будинків, благоустрій території, проведення свят, публічних акцій тощо.
    Будинковий комітет може бути присутнім на сесіях міської ради, засіданні виконавчого комітету, коли розглядаються питання, що стосується їх життєдіяльності, а також відповідно до законодавства комітет може сприяти правоохоронним органам у забезпеченні ними охорони громадського порядку, має повноваження вносити на розгляд органів місцевого самоврядування пропозиції щодо благоустрою та здійснювати громадський контроль за дотримання Правил благоустрою. Будинковий комітет також може бути ініціаторам суботників, акцій з озеленення території, зі створення та ремонту дитячих майданчиків, лавочок та інших малих архітектурних форм шляхом подання до міської ради заявки про планування таких акцій.
     Разом з тим, Закон не передбачає можливості утримання чи ремонту будинку силами будинкового комітету, а лише за умов здійснювання конролю через ним створені комунальні структури, не виводячи будинок з житлового фонду міста. Будинковий комітет на законних підставах використовує міський бюджет для утримання будинка, а ОСББ цього не зможе. Засновники ОСББ, утримання будинку здійснюють тільки за власний рахунок.

     Поштовхом для створення будинкових комітетів у Дніпропетровську була масова потреба в установці лічильників тепла. Завдяки спрямованим діям та усвідомлюючи те, що власними силами можна подолати байдуже ставлення до стану будинку, в якому живеш, мешканці своїми силами сприяли покращенню умов проживання.
     Будинкові комітети – це як перший клас, куди іде дитина і отримує перші навички щодо самостійного руху, при цьому маючи підтримку від наставників, якими є батьки. Так само і будинкові комітети це об’єднання мешканців, для того щоб на його прикладі зрозуміти, що за підтримки влади можна подолати застаріле мислення про стан власного житла.
   Потрібно було переконати мешканців будинку, що запорукою проведення ремонтних робіт є влада, яка разом з мешканцями відповідає за покращення житла, чого не спостерігається при створені ОСББ. Влада дарує обіцянки мотивуючи, тим що вона дасть кошти на проведення капітального ремонту за умови, що буде створено ОСББ. Це заманювання до пастки, в якій можуть опинитися мешканці у разі, якщо влада відмовиться від своїх обіцянок, як це часто буває. Ви почніть, – кажуть представники влади, – а ми підтримаємо, забуваючи нагадати, що у разі, якщо не буде надано коштів на проведення капітального ремонту, власники квартир залишаються на самоті із своїми проблемами, а ті крихт, які можуть бути виділені на ремонт старого житлового фонду, може і не вистачити.
     Виникає питання, а хто відповість за те, якщо раптом на всіх не вистачить коштів інвесторів, або з державного бюджету? На це питання відповіді ніхто не дає. Це так само, як парубок уговорює дівчину стати його дружиною, але перше пропонує вступити з ним в позашлюбні стосунки, тобто отримати головне, а там – як життя покаже.
     Одне об’єднує ОСН та ОСББ – це присутність в будинку активних мешканців, які хотіли б та могли б об’єднатися. Це мають бути перш за все відчайдушні люди, що мають початкове представлення про господарювання і розуміти як утримувати будинок. Голови будинкових комітетів Дніпропетровська вже навчилися опилювати термінами і вивчити Законами України, які регулюють відносини в житлово-комунальному господарстві та на практиці пізнали, що таке управляти будинком.
     За ініціативи виконавчого комітету в місті, на прибудинкових територіях, де існують Будинкові комітети, без зайвої копійки (крім оплати за насадження) висаджено дерев та кущів на суму більш чім на 60 тис. грн. За зверненням голів ОСН малозабезпечені громадяни отримали матеріальну та іншу допомогу, було вирішено і продовжуються вирішуватися питання соціальної значимості. Силами та за дольової участю мешканців, без прийняття будь яких розпорядчих рішень відремонтовано під’їзди, виконано роботи по благоустрою території, дитячих і спортивних майданчиків. Продовжувати наводити цифри немає сенсу, бо не все вирішується в цифрах. Іноді незначне питання, яке роками не вирішувалося, голови будинкових комітетів своєю наполегливістю та авторитетом змогли вирішити і допомогти сусідам. Там де створено ОСН, сусіди в деякій мірі ближче взнали один одного.
    Некоректно було б скидати з рахунку ту величезну роботу, яку виконують будинкові комітети та нехтувати досвідом отриманим з часу їх утворення, а крім того, треба визнати, що із створенням ОСН в місті уже практично п’ятьнадцять років тому розпочато реформу житлово-комунального господарства. Тепер тільки треба продовжити цей рух. Будинкові комітети відстояли інтереси мешканців, які потрібували підтримки та захисту від свавілля чиновників. За сприянням активістів будинкових комітетів окремі його мешканці отримали матеріальну та іншу допомогу, а також були розв’язані питання побутового значення.
     Будинкові комітети дали зрозуміти, що мешканці добровільно без обіцянок, а спільно з інвесторами та за рахунок коштів місцевого бюджету та власними коштами, змогли створити в будинках більш менш комфортні умови проживання.
     Проте не все вдалося зробити, Так якщо протягом 2003-2008рр. було створено більше 546 будинкових комітетів то тепер їх кількість скоротилась до 162 одиниць.
     Таке становище пояснюється наступним: По перше, що дехто зрозумів, що навіщо ділитися з мешканцями будинків коштами, отриманими на ремонт старого житлового фонду, а також те, що дехто не може собі пробачити, що в 90 роках відбулася безкоштовна приватизація житла. Потрібно негайно через десяток років повернутися назад, заманити власників квартир у ОСББ і таким чином зменшити навантаження на бюджет, а вивільнені кошти представники влади матимуть можливість використовувати на власний розсуд та направити на інші цілі, які вони вважають за потрібне.
     По-друге, останнім часом увага до ОСН з боку представницького органу та виконавчих його структур зменшилась і робиться ставка на створення ОСББ, і цей статус лобіюється на всіх рівнях від місцевих органів влади до центральних виконавчих структур.
     Але шановні можновладці, звертаюсь до Вас і хочу застерегти, що жодна хороша справа не отримує підтримки, якщо вона робиться під тиском, або з хитрістю.
     Як свідомо з власної ініціативи, за підтримки мешканців, не шкодуючи власного вільного часу та можливостей, не зважаючи та не рахуючись із власним здоров’ям, без копійки оплати практично протягом шістнадцяти років виконували і продовжують виконувати роботу, яку повинні були робити органи житлово-комунального господарства.
     ОСН (крім будинкових – є вуличні, квартальні комітети, комітети мікрорайону та районні комітети) які входять до системи місцевого самоврядування, інакше кажучи, є своєрідними представницькими органами влади на своєму мікрорівні. Проте самостійність ОСН на сьогодні є обмеженою тим, що дозвіл на його створення дає відповідна місцева рада, хоча стосовно Конституції України повинна тільки улагодити волю народу, чи вони рахують себе вище джерела влади?
     Таким чином, будинковий комітет - це специфічний орган влади, який представляє усіх, хто мешкає в ньому (власників та співвласників квартир), але не має прямих повноважень управляти будинком, як ОСББ, а має свої та делеговані функції управління будинком, разом з бюджетними надходженнями та має прямі повноваження контролю за якістю житлово-комунальні послуг. Будинковий комітет може бути  юридичною особою чи легалізуватись шляхом письмового повідомлення.
      Об'єднання співвласників багатоквартирного будинку (ОСББ) - це неприбуткова юридична особа, створена власниками житлових та нежитлових приміщень для спільного користування, утримання та управління своїм спільним майном. Тобто ОСББ створюється на основі права сумісної власності і представляє лише співвласників нерухомості, щоб вирішувати - хто обслуговуватиме будинок, яка буде плата за житлово-комунальні послуги, кому здавати в оренду нежитлові приміщення які ще остались після великого розпродажу депутатами міських рад тощо.
        При цьому важливо зрозуміти, що об'єднання співвласників несе лише управлінські повноваження госпорярюючого суб’єкта, а не стає власником будинку в цілому. Співвласники будинку - як з ОСББ, так і без ОСББ - як були, так і залишаються власники квартир, якщо тільки своє право власності вони провели через державну реєстрацію. А от власником будинків є та повинна оставатись територіальна громада, яку треба як скоріше легалізувати, поки держиморди не відібрали шляхом втілення «нових рехформ» через своїх верховних наймитів.

ТА ДОСИТЬ ВЖЕ ПОРІВНЮВАТИ ПРЕДСТАВНИЦЬКИЙ ОРГАН ВЛАДИ (ОСН) ТА СУБЄКТ ГОСПОДАРЮВАННЯ (ОСББ)


     Що створювати - залежить від ментальності мешканців окремого будинку. Якщо мова йде про захист прав спільної власності співласників, управління будинком і контролем за якісним постачанням житлових та особливо комунальних послуг, то краще утворювати «свій» представницікий орган народної влади.
     Якщо, встає питання тільки про управління спільною власністю, обслуговування та технічне утримання будинка, то краще створювати ОСББ, але питання захисту і можливої втрати права спільної власності та власної квартири, а також не контрольованість комунальних тарифів залишається відкритим.
     Проте суспільний контроль з боку будинкового комітету - це не тільки контроль, а і ефективне управління своєю власністю в разі реєстрації будинкового комітету, як юридичної особи. Такий статус будинкового комітету дозволить виконувати не тільки адміністративні функції, а і буди значно зближеним до спільного управління співвласниками будинку свого спільного майна, і сприяти вирішувані господарських питань для технічного утримання будинка, а може ще підштовхне до створення на своїй землі другого життя для своєї родини та Українського суспільства.
     І саме головне питання - Земля, як реалізувати своє право на землю під багатоповерховим будинком та навколо нього, буде вирішальним при створені органу самоорганізації населення то біж будинкового комітету, за рахунок бюджетних коштів, а ні за рахунок власних коштів у разі створення ОСББ, без державної реєстрації прибудинкової території.
     До 01.07.2016 року створити ОСББ або найняти управителя, якщо цього не станеться, то міська влада надасть свого за конкурсом управителя, так діюча влада поставила нам ультиматум не давши жодного права на вибір. Але вихід є, це створення представницького органу влади - будинкового комітету на групі будинків (тому, що на одному будинку це економічно не вигідно), де обов’язково ОСН утворює комунальне підприємство для управління та утримання своєї територіальної власності, як своєрідна та законна альтернатива ОСББ, з найбільш захищеними можливостями управління і утримання будинком.
     Згодом на рівні міста чи району (згідно адміністративно територіальної одениці поділу) формується мікрорайоні комітети (органи представників ОСН), які координують діяльність ОСН і контролють роботу міської ради, її виконавчого органу та комунальних підприємств. Системна робота ОСН, в свою чергу, приведе нас до створення джерела законної територіальної громади з усіма повноваженнями єдиного та справжнього господаря України.
Системный анализ интернет ресурса и личные наблюдения Дмитрия Скобликова.
ДМГО  «ГРОМАДЯНСЬКА ДІЯ»

САЙТ ТЕРИТОРІАЛЬНОЇ ГРОМАДИ ДНІПРА: СІЧЕСЛАВ ІНФО


ВСЯ ВЛАДА ГРОМАДАМ!
МЕТА – ЄДНАЄ! ЦІЛЬ, ДОДАЄ НАСНАГИ! НІЧОГО ЩЕ НЕ ВТРАЧЕНО!

Слава Україні! Слава Нації!
Если Вам была полезна моя статья, прошу поделиться ей в социальных сетях

Комментариев нет:

Отправить комментарий